Escoles de Context

Escoles de context inicia la seva tercera edició durant el mes d’octubre amb l'Escola de Text, l'Escola Transmaricabibollo i l'Escola Ja Llibreria. Escoles de Context és un programa d’estudis que posa l’èmfasi a facilitar recursos formatius, línies d’investigació i espais de trobada a disposició de la comunitat artística de la ciutat. Així, l’objectiu de “fer context” mitjançant la pràctica es reformula com un dels eixos vertebradors de La Capella.

Escoles de context assaja temporalitats, ritmes i intensitats diverses que, a la vegada que posen sobre la taula certs atributs contextuals inherents a la pràctica artística emergent a Barcelona, possibiliten també una revisió i posada en crisi del model institucional, tant a escala d’infraestructura com humana, que defineix La Capella. Els grups d’estudi de les Escoles de context s’adrecen a l’escena artística, i estableixen dinàmiques de proximitat amb grups petits i regulars que només s’obriran al públic quan la situació ho requereixi.

El grup de persones que formen Escoles de context són Anna Pahissa, Alexandra Laudo, Daniel Gasol, Laia Estruch, Jara Rocha, i presenten les línies d’investigació següents:

 

PUBLICACIONS: JA Llibreria

A cura d’Anna Pahissa

JA Llibreria està destinada a persones interessades en les publicacions produïdes des de la pràctica artística i els processos de treball implicats. Un espai per a compartir inquietuds al respecte, en el que ens deixem vèncer per la deriva i l’especulació imaginativa a la que ens arrossega l’artefacte i concepte “llibre”.  

 

TEXT: Corda, bumerang, vincle, cordó umbilical

A cura d’Alexandra Laudo

En cada edició de l’Escola de Text es planteja un curs pràctic, teòric i poètic a l’entorn del text, la paraula i l’escriptura en la pràctica artística i en les seves interseccions amb la curadoria i la literatura. Després de completar dues edicions de Branca, arrel, brot, tija, en la temporada 2024-25 plantegem un nou curs: Corda, bumerang, vincle, cordó umbilical, en el qual volem explorar l’ús del format de la carta, la correspondència, i les seves múltiples derivacions en la pràctica artística i literària.

CULTURA LGTBIQ+: Transmaricabibollo. 3a edició

A cura de Daniel Gasol

Transmaricabollo té l’objectiu de pensar com els activismes LGTBIQ+ han estat capitalitzats pel mercantilisme liberal en el seu afany de buscar nous consumidors i com els espais educatius hegemònics estableixen distància d’una realitat social estudiada des de l’etnografia i la sociologia. L’escola es formula amb persones no docents o acadèmiques, i crea un espai d’aprenentatge comú i horitzontal, posant en crisi el sinònim entre dret i necessitat, l’heterosexualització del col·lectiu per obtenir legitimitat, així com la criminalització legislativa i social de cossos dissidents i altres realitats no normatives.