La Pantalla Mutante
La Pantalla Mutante
La Pantalla Mutante es basa en l’anàlisi de la imatge latent en obres cinematogràfiques produïdes a l’Estat espanyol durant la dècada del 1970 i principis de la del 1980. Mitjançant el collage d’imatges extretes de pel·lícules situades en el tardofranquisme i la posterior transició democràtica, l’obra explora la transformació representacional de la llibertat i el funcionament de la censura en aquest context. A través de la manipulació i la resignificació queer d’un imaginari cinematogràfic sovint construït sota una mirada normativa, l’obra cerca capturar els elements subjacents que s’escapen de les imatges.
Pol Merchan
Pol Merchan és artista, cineasta i comissari de l’Xposed Queer Film Festival de Berlín. Es va graduar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i va completar el màster Art in Context a la Universität der Künste de Berlín. La seva obra ha estat exposada internacionalment en institucions artístiques i festivals de cinema, com el Centre d’Art La Panera, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Videonale, International Film Festival Rotterdam, Hot Docs Canadian International Documentary Festival, Dok Leipzig, Ann Arbor Film Festival i Anthology Film Archives. El seu treball forma part de la col·lecció de la Fundació Leandre Cristòfol i el Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.