Pràctiques d’intersecció: comissariat i corrents, de Beatriz Lemos, en conversa amb María Íñigo Clavo
En diàleg amb la investigadora María Íñigo Clavo, la curadora brasilera Beatriz Lemos presenta projectes recents realitzats pel Museu d’Art Modern de Rio de Janeiro, que es basen en pràctiques i investigacions sobre processos d’aprenentatge, història i memòria, creant un diàleg contextual amb la seva trajectòria en curadoria autònoma, al capdavant de la plataforma Lastro.
Beatriz Lemos treballa com a curadora i és responsable de la idealització i direcció de la plataforma Lastro-Free Exchanges in Art. Des de perspectives contrahegemòniques, opera en la conducció i articulació de xarxes i processos transdisciplinaris de creació i aprenentatge. És llicenciada en Història de l’Art per la UERJ i té el Màster en Història Social de la Cultura de la PUC-Rio. El seu treball en curadoria va començar el 2003 i comprèn un ampli currículum d’exposicions, residències, treball en xarxa, pràctiques en educació, coordinació de programes de residència, conferències i processos d’investigació, així com organització, catalogació i mediació de col·leccions. Actualment és curadora adjunta del Museu d’Art Modern de Rio de Janeiro.
María Íñigo Clavo és investigadora, comissària i professora assistent al Grau d’Arts de la Universitat Oberta de Catalunya, en col·laboració amb el Museo Reina Sofía (Departament d’Arts i Humanitats). Col·labora com a professora convidada al MA in Curating Art and Public Programmes a Whitechapel Gallery (2021-2022) i ha estat professora associada a Central Saint Martins (2017). Els seus interessos d’investigació són la colonialitat, el comissariat, la museologia, la modernitat i les seves invencions d’alteritat, el patrimoni impugnat i l’exhibició de cultures no occidentals, l’art i el comissariat a Llatinoamèrica, amb atenció especial a l’art brasiler.