Te oímos beber / Alex Reynolds
Te oímos beber / Alex Reynolds
Alex Reynolds

Te oímos beber

Del 31 de maig a l'1 de juny de 2011. Projecte deslocalitzat. BCN Producció'11

Alex Reynolds (Bilbao, 1978). Viu i treballa entre Barcelona i Londres. Actualment cursa un màster de Belles Arts sobre Pràctica Artística a la universitat Goldsmiths de Londres i gaudeix d'una residència al IASPIS d'Estocolm. Ha realitzat diverses mostres individuals i col·lectives tant en el context català com a La Casa Encendida de Madrid, l'Institut Cervantes d'Estocolm i en festivals de vídeo com les Trobades Internacionals del Jeu de Paume de París i del MNCARS a Madrid. D'altra banda, forma part del col·lectiu Vena (Por la) juntament amb Marc Vives i Rubén Grilo.

"Te oímos beber", performance (2011).
L'obra d'Alex Reynolds parteix d'una voluntat de dissecció dels codis cinematogràfics mitjançant la proposició de diferents estratègies performatives. A partir d'aquesta premissa, les seves obres empenyen l'espectador cap a una experiència cinematogràfica de la realitat alhora que alteren la percepció de l'entorn quotidià mitjançant la posada en escena de diversos dispositius de ficcionalització. Les propostes de Reynolds funcionen, doncs, com un marc de (con)fusió i d'anàlisi dual de les categories d'espectacularitat i de performativitat.
Ja podem trobar algunes primeres aproximacions a la idea d'utilització d'estructures pròpies del cinema en espais que no li corresponen en algunes de les seves obres anteriors com ara Welcome, Three i Una chica, un coche, una pistola. A la primera, per exemple, Reynolds s'apropia d'un esdeveniment real que va succeir prop del lloc on es duia a terme la performance que constituïa l'obra per trastocar els límits d'allò presentat i allò representat mitjançant l'ús d'un actor i de so.

En altres obres, com Marta i Clara (2010), Reynolds oferia, mitjançant uns auriculars, una pista d'àudio en què l'actor narrava en primera persona l'escena que el visitant havia de visualitzar, mentre que una segona veu aportava direccions de càmera sobre l'espai real de l'exposició, la qual cosa generava una ambivalència entre l'experiència en primera persona i la distància que crea la ficció. D'aquesta manera, l'artista feia partícip l'espectador de la tasca de fabricació de les imatges que acompanyaven la història, alhora que utilitzava els seus ulls com a càmera.

En aquesta ocasió, l'obra desenvolupada per a BCN Producció "Te oímos beber" es basa en un relat curt d'H. G. Wells i presenta una proposta que porta l'espectador a realitzar un recorregut per diversos espais de la ciutat de Barcelona. En desdibuixar tant el perímetre entre actor i audiència com la distància entre espectador i personatge, Reynolds s'apropa a la idea de "pel·lícula en directe" únicament amb l'ajuda d'uns actors que proporcionen les claus de desenvolupament de l'obra.

De la mateixa manera que en projectes anteriors, "Te oímos beber" és una obra per a un únic espectador en cada sessió. Les sessions es duran a terme entre el 31 de maig i l'1 de juny. Els espectadors han de reservar plaça mitjançant una adreça de correu electrònic que s'anunciarà al blog www.teoimosbeber.wordpress.com el 15 d'abril. El nombre d'inscripcions és limitat. Les places es cobriran per ordre d'arribada de les sol·licituds.

 

Agraïments
Raquel Aranda, Benito Cortijo, Marta Frauca, Rubén Grilo, Julia Gutiérrez, Roland Macdonald, Martí Manen, Marc Vives.

 

Col·laboradors

Cafè Schilling

El Periódico